5+1 TIPP, HOGYAN VÁLASSZATOK ESKÜVŐI DJ-T?

KCS_3154 for pdf

Örülök, hogy itt vagytok!

Ebben a blogban többek között arról olvashattok, hogy milyen szempontok alapján érdemes esküvői Dj-t választani. Olyan kérdéseket feszegetek, mint pl.: Mennyi tapasztalattal kell rendelkeznie egy esküvői Dj-nek, ahhoz, hogy mindenki jól érezze magát a buliban?!

1. SZAKMAI TUDÁS ÉS TAPASZTALAT

Nagyon fontos, hogy az adott esküvői dj szolgáltató, mennyi esküvőn dolgozott! Egy esküvő sokkal összetettebb és különlegesebb, mint egy klub fellépés. A legkülönbözőbb korosztályú és zenei igényű emberekkel találkozunk hétről-hétre és ezeket a több generációt is átívelő elvárásokat, csakis egy tapasztalt és megbízható esküvői lemezlovas tudja a megfelelő minőségben “kiszolgálni”!

Fontos, hogy zeneileg felkészülten érkezzen akár a 70-es, 80-as évek magyar és külföldi nagy slágereiből, akár napjaink club zenéit vagy rádiós közismert zenéit nézve, fel tudja építeni a partit és ezáltal minőségi szórakoztatást biztosít minden korosztály részére.

Büszkén mondhatom, hogy több, mint 12 éves tapasztalattal, közel 200 rendezvénnyel a hátam mögött és több, mint 100 pozitív visszajelzéssel a korábbi pároktól bátran megbízhattok bennem.

2. AZ ESKÜVŐI DJ SZOLGÁLTATÁS FELÉPÍTÉSE

A mai felhígult esküvői dj szakmában különösen fontos, hogy milyen lépések szükségesek az adott esküvői dj szolgáltatónál, mielőtt még elkezdődne a közös munka.

Ha elég jó folyamat van a szolgáltatás igénybevétele mögött, akkor valószínűleg egy teljes körű szolgáltatást tud nyújtani és pont az lesz benne, amire nektek szükségetek van!

Nálam az esküvői dj szolgáltatást nem lehet “csak úgy” megrendelni!

Számomra nagyon fontos, hogy meglegyen a “kémia” vagyis a kölcsönös szimpátia köztem és a pár között is, csak így tudok a TE esküvődön is minőségi szolgáltatást nyújtani. Ezt csak úgy tudjuk közösen kideríteni, ha az alábbi jól felépített és egyszerű folyamaton közösen végig megyünk.

Nálam így néz ki a folyamat:

  • Ajánlatkérés előtt az összes alapvető információ begyűjtése online kérdőív formájában! (dátum, helyszín, létszám, rendelkezésre állás időben, zenei elképzelések, elérhetőségek)
  • Az igényekhez igazított előzetes esküvői dj ajánlat elküldése. 
  • A foglalás egyik alappillére és feltétele egy személyes találkozó vagy egy videós konzultáció, ismerkedés! (online időpont foglalás, ajánlat átbeszélése és igények szerinti módosítása, bármilyen kérdésre azonnali válasz)
  • Pozitív válasz esetén szerződéskötés – kezdődhet a közös felkészülés!

3. KAPCSOLATTARTÁS

Nagyon fontos, hogy a mai korszerű és digitális világban mindig elérhető legyen a szolgáltató és a legkülönfélébb kérdésekre tudjon válaszolni egyszerűen és gyorsan.

Véleményem szerint egy profi esküvői dj szolgáltató kialakítja a párnak legideálisabb csatornát, ahol folyamatosan tudnak írásban egyeztetni, kommunikálni. Számos olyan kérdésre is tud tippeket és tanácsokat adni, ami nem biztos, hogy a saját szakterülete. (szervezési tanácsok, tippek egy dj szemszögéből, más szolgáltatók ajánlása)  

A visszajelzések alapján nagyon hálásak ezért a fiatal párok, hisz jó esetben ők “csak” egy esküvőt szerveznek meg, én pedig folyamatosan már több, mint 10 éve ebben dolgozom.

Tapasztalataim szerint a kommunikáció a párok és a kiválasztott esküvői dj között legyen folyamatos, de legkésőbb az utolsó 2 hónapban váljon rendszeressé. Attól függően, hogy a fiatal párnak, vagyis nektek milyen elképzelései és kérései vannak a szolgáltató felé. Legyen átbeszélve többször is részletesen a nap menetrendje, forgatókönyve. Természetesen elsősorban én zenei szempontból fogom ezt összerakni, azonban ha szükséges az esküvői dj tudjon rugalmasan alkalmazkodni a helyszínhez vagy más szolgáltatókhoz is a szervezési időszakban éppúgy, mint a nagy napon.

Nálam bevált módszer már, hogy egy online szerkeszthető zenei összesítő dokumentumot osztok meg a párokkal nagyjából 2-3 hónappal a nagy nap előtt! Ebben összesítve megtalálnak minden fontos elemet, ami az esküvő napján várható, mint például a vendégvárás, a szertartás, a vacsora, nyitótánc, buli, torta, csillagszóró vagy keringő, menyasszony vagy menyecsketánc és buli kifulladásig.

Ezeket a programokat időrendi sorrendben a nap forgatókönyve alapján állítom össze és beszéljük meg közösen milyen zenei tartalommal fogjuk megtölteni. Ehhez kapnak tőlem rengeteg hasznos tartalmat playlisteket, tippeket mit és hogyan érdemes összeállítani. Természetesen itt is mint mindig nekem elsődleges szempont az ifjú párok saját, egyedi elképzelései és stílusa. Playlistek! (A képre kattintva elérhetőek)

A doksi végén van egy szerintem szintén lényeges és hasznos memo vagyis emlékeztető összefoglaló rész, amiben lépésről-lépésre leírom az esküvői dj szolgáltatás igénybevételének és az együttműködésünk feltételeit. (határidők, parkolással és szállással kapcsolatos kérések, időjárással kapcsolatos kérdések, zene kérési lehetőség, mi van akkor ha valaki kárt okoz a felszerelésben, fizetési feltételek, számlázás…stb.)

4. A DJ AJÁNLAT AZ IFJÚ PÁR IGÉNYEIRŐL SZÓL?

Szerintem nagyon fontos, hogy egy profi esküvői dj a személyes igényeket mindig előtérbe helyezi!

Érdemes mindenképpen figyelembe vennetek még az ajánlat előtt, hogy a szolgáltató vajon megfelelően mérte fel az igényeidet vagy sem. Ezt abból tudod nagyon gyorsan kideríteni, hogy mennyi és milyen kérdést tett fel nektek az ajánlat elkészítése előtt.

Nálam ez úgy működik, hogy mielőtt bármilyen ajánlatot kapsz felteszem az összes szükséges kérdést egy jól összeállított és kultúrált online kérdőív formájában, aminek segítségével felmérem a ti igényeiteket. Csak ezek után fogtok egy előzetes ajánlatot kapni, ami mellé egy konzultációs időpontot is tudtok foglalni, hogy ténylegesen teljes mértékben hozzátok igazítsam a szolgáltatást!

Jól hangzik igaz? Kíváncsi vagy hogy milyen az online kérdőívem?

5. AZ ESKÜVŐI DJ HOZZÁÁLLÁSA

Azt gondolom nagyon fontos, hogy milyen viszonyt tud majd kialakítani a különféle szolgáltatókkal az egész rendezvény alatt, főleg ha még nem dolgoztak együtt.

Ahhoz, hogy az esküvőtök olyan szervezett és gördülékeny legyen amit ti az ifjú pár megálmodtátok nagyon fontos, hogy a szolgáltatói csapat tudjon profin együtt dolgozni! Segítsük egymás munkáját a részletek egyeztetésével már a rendezvény előtt a szervezési időszakban is, és természetesen a nagy napon az események közben is.

Miben rejlik szerintem egy profi esküvői dj hozzáállása?

Egy profi, tapasztalt és alázatos esküvői dj minden eseményre, felkérésre az előre megbeszélt forgatókönyv szerint felkészül, mind zeneileg, mind technikailag! Mindig fókuszban tartva a megrendelő és a szervezők igényeit.

Szinte “bármilyen” zenei stílusban bevethető, érzi és folyamatosan figyeli a parti közben, hogy mikor kell vagy érdemes váltani a zenei stílusokban, milyen dalokra van szükség vendégváráskor, vacsoránál vagy az ezt követő hajnalig tartó táncos partinál! Akár ha a vendégek egy igazi pőrgős dalt szeretnének, vagy egy érzelmes lassabb melódiát. Ha szükségét érzi bátran használja a mikrofont, de figyel arra is, hogy lehetőleg a háttérben maradjon, hisz ez az ifjú pár nagy napja.

+1 AZ ESKÜVŐI DJ, MINT EMBER

Az egyik különleges képességem, szoktam mondani “szupererőm”, hogy kellően közvetlen, kedves és alázatos vagyok minden jegyespárral akik bizalmat szavaztak nekem és a GASPER esküvői dj szolgáltatásnak! 

Számomra nélkülözhetetlen, hogy a “kémia” vagyis a teljes és kölcsönös szimpátia meglegyen az ifjú pár és az esküvői dj, vagyis köztem! Ezért én mindig törekszem kialakítani egy közvetlen és rugalmas baráti kapcsolatot a párokkal. Hisz ezért vagyok, hogy olyanná varázsoljam zeneileg a nagy napjukat, hogy arról még évekkel később is beszéljenek! 

Egy profi esküvői dj nem önmagának zenél! Egy esküvőn, az előre megbeszélt menetrend és kérések alapján fokozza a hangulatot és szórakoztatja a násznépet 5 – 80 éves korig. Ha a helyzet úgy kívánja a váratlan helyzetekben is helytáll és megtalálja a megfelelő megoldást.